اصطلاحات تخصصی دوربین مداربسته

فروشگاه اینترنتی سیماران در این مطلب اصطلاحات به کار برده شده در مشخصات دستگاه های دی وی آر را تشریح خواهد کرد.

تعداد بازدید: 2084

تشریح اصطلاحات DVR:

فروشگاه اینترنتی سیماران در این مطلب اصطلاحات به کار برده شده در مشخصات دستگاه های دی وی آر را تشریح خواهد کرد.

ROI:

پروتکل coding پیشرفته می باشد که امکان coding غیر یکنواخت رابه هنگام فشرده سازی ایجاد می کند.با کمک این پروتکل می توان قسمت مورد علاقه از یک تصویر را با resolution بالا و قسمت دیگر را با resolution پایین ویا mask قسمت ناخواسته code کرد که به عنوان (ROI (Region-Of-Interest شناخته می شود.

VBR & CBR & ABR:

Bit Rate: تعداد بیت هایی که در واحد زمان پردازش و ارسال می شوند.

VBR: ارسال بیت متغییر می باشد که این اصطلاح در مخابرات و محاسبات مربوط به
Bit rate: در coding صدا و تصویر مورد استفاده قرار می گیرد. در مقابل CBR ارسال بیت ثابت می باشد.در حالت VBR امکان خروجی data متغییر در هر بخش زمان وجود دارد. VBR اجازه می دهد که Bit rate بالا تر به قسمت های پیچیده تر فایل های رسانه ای اختصاص داده شده(در نتیجه فضای ذخیره بیشتری مورد نیاز است) و فضای ذخیره کمتری به قسمت های با پیچیدگی کمتر اختصاص داده می شود.

Average Bit rate ) :ABR)

توضیح تکمیلی VBR, CBR :

CBR : Constant bit rate

VBR : Variable bit rate

در حالت CBR ،bit rate بدون توجه به تصویر ثابت می باشد. اما در حالت VBR با تغییر تصویر bit rate تغییر می کند. در حالت VBR حجم دیتا کنترل می شود و کیفیت تصویر بهتر از حالت CBR می باشد.

به عنوان مثال در حالت VBR هنگامی که بطور ناگهانی چندین نفر وارد تصویر شوند و جزئیات تصویر بیشتر شود،حجم دیتا (به عبارت دیگرbit rate) بطور ناگهانی نسبت به قبل افزایش می یابد.اما در حالت CBR در حجم دیتا و کیفیت تصویر محدودیت وجود دارد و حجم دیتا ثابت می باشد.اما در حالت VBR با تغییر تصویر و افزایش جزییات تصویر حجم دیتا (به عبارت دیگر bit rate) افزایش یافته ودر نتیجه کیفیت تصویر بهتر می باشد. 

 

Software Development Kit) :SDK)

مجموعه ای از ابزار های توسعه نرم افزاری است که برای یک package نرم افزاری خاص Application های خاصی را فراهم می کند.
 

تفاوت Resolution های 1080p و  :1080i

P مخفف Progressive به معنای پیشرفته

I مخفف interlaced به معنای میانی


در فرمت Progressive تصویر کامل در هر 1/60  ثانیه update می شود در صورتیکه در فرمت interlaced نیمی از تصویر در هر 1/60 ثانیه updateمی شود.

 

1080p resolution: 1920*1080 pixels, 60fps

1080i resolution: 1920*1080 pixels, 30fps

720p resolution: 1280*720 pixels, 60fps

720i resolution: 1280*720 pixels, 30fps

DST:

DST : (Daylight Saving Time)

همانطور که می دانید در فصل بهارو تابستان روز ها بلند تر می شود به این معنی که اگر در فصل زمستان طلوع خورشید در ساعت 6 صبح باشد در فصل بهاروتابستان طلوع خورشید در ساعت 4 صبح می باشد. برای استفاده بیشتر از روشنایی روز در در این 2 فصل ساعت تغییر می کند.بعنوان مثال ساعت 6 صبح امروز به ساعت 7 صبح فردا تغییر خواهد کرد.در این سیستم تغییرساعت ، نیاز به انجام تغییراتی در زمان صورت می گیرد. با انجام تغییرات DST وجود دارد. که این تغییر توسط DVR دستگاه انجام می گیرد.برای این DVR این تغییر زمانی در ،DVR دستگاه DST در زیر منوی میزان تغییر ساعت ( 1 ساعت) و در قسمت زمانبندی Time Offset منظور در قسمت اعمال )Week( و یا هفتگی (Date) ، زمان شروع و پایان تغییرات را براساس تاریخ کنید. در ایران زمان شروع از ساعت 24 یکم فروردین و زمان پایان 24 سی و یکم شهریور می باشد.

نظرات کاربران

نظرات خود را در مورداین مطلب مطرح نمایید


  1. Milad : Milad

    کوتاه و مفید.ممنون

    1. : admin

      سپاس

  2. سمیرا معصومی : سمیرا معصومی

    تشکر می کنم از این توضیحات کامل جامع الان دیگه راحت میتونم دی وی آر رو طبق نیازی که دارم انتخاب کنم

    1. : admin

      هدف ما رضایت شماست.